دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 24746
تعداد نوشته ها : 10
تعداد نظرات : 2





Powered by WebGozar

Rss
طراح قالب
بهنام حاتمي

به گزارش خبرنگار مهر علي ضامن مسعودي چهارشنبه شب در دومين جلسه فعالان فرهنگي شهرستان شاهين‌شهر و ميمه در تالار شيخ بهايي، اظهار داشت: آغاز سالجديد تقارن پيدا كرده است با ايام فاطميه (س) و در اين مدت زماني كه تا فرا رسيدن سال جديد و ايام فاطميه (س) فرصتي باقي است بايد به گونه‌اي در شهر فرهنگ‌سازي كنيم كه هم مردم به مراسم سنتي خود يعني نوروز برسند و هم به عزاداري خود در وصف فاطمه (س) بپردازند.

وي اضافه كرد: شهرداري شاهين‌شهر از لحاظ خرج كردن بودجه و هزينه براي مسائل فرهنگي در شهر آمادگي لازم را دارد.

عضو شوراي اسلامي شاهين‌شهر با بيان اينكه نزديك به 3 ميليارد تومان بودجهبراي سال آينده سازمان فرهنگي، رفاهي و تفريحي شاهين‌شهر پيش‌بيني‌شده است، بيان داشت: اگر فردي ايده‌اي جديد در مورد حل مسائل و معضلات فرهنگي در شهر داشته باشد به دليل حساسيت موضوع حتي حاضريم از بودجه عمراني شهرداري نيز در اختيار او قرار دهيم.

وي با بيان اينكه مسئوليت يكي از دو شعب شوراي حل اختلاف خانواده در شاهين‌شهر را بر عهده‌دارم، ادامه داد: در هر روز حداكثر به 8 پرونده طلاق در اين شعبه رسيدگي مي‌كنيم كه ماهيانه تنها نزديك به 100 پرونده طلاق در اين شعبه رسيدگي مي‌شود و اين آمار جداي از طلاق‌هاي توافقي است.

مسعودي با بيان اينكه بر روي پرونده‌هاي طلاق در شاهين‌شهر يك فعاليت تحقيقاتي شش ماهه جهت به دست آوردن علل و عوامل آن انجام داده‌ام، اذعان داشت: ريشه نزديك به 93 درصد اين پرونده‌ها مواد مخدر بوده است.

مسعودي تاكيد داشت: سال گذشته و امسال بعضي از نهادها مستقر در سطح شهر اعتباراتي نزديك به 40 ميليون تومان را به عنوان كارهاي قرآني از شهرداري شاهين‌شهر دريافت كرده‌اند، اما تاكنون مشخص نشده است كه اين مراكز قرآني چه فعاليت‌هاي مثمر ثمري داشته‌اند.

عضو شوراي اسلامي شاهين‌شهر هشدار داد: بهائيت و مسيحيت با تمام ابزار و امكانات در حال فعاليت فرهنگي و اعتقادي بر روي جوانان اين شهراست.

مسعودي با بيان اينكه در مقابل هر نقدي بايد راهكار هم داد، بيان داشت: مثلا با همكاري و هم فكري همديگر سال 93 را سال كاهش اعتياد و طلاق در شاهين‌شهر نام‌گذاري كنيم.

وي با بيان اينكه بايد بيش تر از ظرفيت فرهنگسراها براي آموزش و آشناسازي جوانان از معضلات و مشكلات اجتماعي استفاده كرد، يادآور شد: شاهين‌شهر شهريبحران‌خيز در مسائل اجتماعي و سياسي است.

مسعودي با اشاره به برخي از معضلات و مشكلات اجتماعي و فرهنگي در شاهين‌شهر افزود: وجود فرقه‌ها و عرفان‌هاي كاذب، گرايش سريع و بي‌رويه به آپارتمان‌نشيني، وجود شغل‌هاي اقماري، رشد كاذب مصرف‌گرايي، مهاجرپذيري بي‌رويه و بدون فيلتر، داشتن توقع بالا و كم شدن ارتباط فاميلي را مي‌توان نام برد.

 


دسته ها :
پنج شنبه 17 11 1392 14:29
X